Καλίμπρες υπάρχουν πολλών ειδών όπως επιδαπέδιες, ανυψωτικές, μεταφερόμενες ανυψωτικές και μη κ.α. Σε γενικές γραμμές μιλάμε για ένα σιδερένιο πλαίσιο μήκους 4 – 4.50 μέτρων και 1 μετρό σε φάρδος όπου εκεί επάνω τοποθετείται το αυτοκίνητο και συγκρατείται με 4 δάγκανες από τα πλαϊνά μαρσπιέ.

Περιφερειακά της καλυμπρας τοποθετούνται ένας η περισσότεροι πύργοι έλξης με τους οποίους ο φανοποιός επιχειρεί επαναφορές. Το ως άνω σύνολο όμως για να ολοκληρωθεί και να ονομαστεί καλυμπρα απαιτείται κανονικά και ένα μετρητικό σύστημα με τα δεδομένα των κατασκευαστών αυτοκινήτων (Data Sheets).

Για να μην τα μπερδέψουμε θα τα ξεχωρίσουμε σε τρεις βασικές κατηγορίες :

  • • Απλά μετρητικά τα οποία λειτουργούν ενδεικτικά και μόνο.
  • • Ηλεκτρονικά μετρητικά με δυνατότητα ένδειξης και καταγραφής της ζημιάς.
  • • Και οι μήτρες (όπου και εστιάζουμε).
Καλίμπρα Αυτοκινήτου

Τα Πλεονεκτήματα μιας εγκεκριμένης καλύμπρας

  • 1. Δυνατότητα ταυτόχρονης μέτρησης όλου του αμαξώματος εμπρός – πίσω – άνω μέρος καμπίνα – θόλοι – κολόνες.
  • 2. Μέτρηση σε όλες τις διαστάσεις μήκος – πλάτος – ύψος και μέτρηση κλίσεων σε μοίρες .
  • 3. Το ισχυρότερο σημείο της μήτρας. Η στήριξη. Μόνο η μήτρα έχει τη δυνατότητα ταυτόχρονης μέτρησης και στήριξης του αμαξώματος ώστε η δύναμη έλξης κατά την επαναφορά να ασκείται στο σημείο παραμόρφωσης και μόνο αφήνοντας το υπόλοιπο αμάξωμα ανεπηρέαστο από τις τάσεις που δημιουργούνται κατά την έλξη.

Οι καλύμπρες που χρησιμοποιούμε στην επισκευή των αυτοκινήτων είναι πλήρως εξοπλισμένες με σύστημα μέτρησης και στήριξης UNIVERSAL JIG (Διεθνής Μήτρα) ικανές να επαναφέρουν στο απόλυτο οποιοδήποτε αμάξωμα και παραμόρφωση..